Datorkrångel

Hejsan!

Kände att det var dags att uppdatera bloggen lite, så att Therese vet om att jag lever här hemma på andra sidan jordklotet. Therese är nämligen i thailand och gottar sig i värmen och solen. Är riktigt avundsjuk. Hon har varit där i en vecka och har idag en vecka kvar. Hon kommer alltså komma hem på självaste julafton. Saknar henne otroligt mycket och jag inser verkligen hur mycket hon betyder för mig. Det är inte lika lätt att prata med andra om sånt som man kan prata med henne om.

Hur som helst, hade en lektion idag så nu ska jag sätta igång med pluggandet. Williams dator, den som jag också brukar använda vägrar att starta idag. Jag försökte säkert 30 ggr imorse medan han var i duschen och han försökte nog lika många gånger om inte ännu fler medan jag höll på att somna om. När jag kom hem testade jag igen men utan något vidare resultat. Startade då upp min laptop som vi lagt undan ett tag för att den krånglade. Såg ut att gå lysande tills varningsskylten om att baterinivån var låg kom upp. Jag förstår inte hur den kan komma upp om laddaren är i? Så den dog då. William föreslog att jag skulle låna hans laptop men jag behöver internet för att kunna plugga så det fungerade inte.

Nu sitter jag alltså vid den gemensamma familjedatorn, och ni som känner mig vet att detta är ytterst ovanligt eftersom min bror sitter här jämt. När jag säger jämt, menar jag verkligen jämt. Från det att han vaknar till det att han går och lägger sig. När vi skaffade datorn sa pappa att den är endast till för skolarbeten och andra viktiga saker men nu tycker min bror att det är han som skall bestämma allting. Så här får man aldrig sitta. Han kan till och med bli riktigt förbannad om man säger att man måste låna datorn i högst 5 minuter för tat skriva ut ett arbete. Förstår ni hur jag har det? Det är skit här överallt. Till och med tangentbordet är så ofräscht att jag knappt vill ta i det. Hoppas verkligen att jag pluggar snabbt så att jag slipper det här.

Min bror är ute på vift det är därför jag har denna möjlighet att kunna sitta här. Men såfort han kommer instormandes genom dörren kommer han bli hysterisk över att jag sitter här. Då kan jag lova att jag får skit för det.

Dags att börja plugga innan han kommer som sagt. Innan det vill jag bara tacka Cecilia för att hon hjälper mig med min studentklänning, den kommer blir superfin! :D (www.ceciliacamilla.blogg.se)

Ha det toppen! Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0