Ung & bortskämd

Lite tråkig resension igår om boken, hade velat skriva mer om mina egna tankar och så om boken men så fastnade jag framför tv:n där vi såg "Ung och bortskämd" i repris via datorn. Men spring och köp boken på momangen, eller låna den av mig!

I alla fall, Ung och bortskämd, SVTs nya satsning. 10 ungdomar som i stort sett inte rört ett finger i sitt liv får flytta in i ett hus där de ska lära sig att ta eget ansvar och bli vuxna.. vilket jag kanske inte tycker att de lyckades så bra med i första avsnittet. Programmet var skrattretande, första känslan var liksom "hur dum kan man vara?".

Min uppfattning är egentligen att det är otroligt synd om dem som har föräldrar som gör exakt allting för dem och till och med kommer och städar hos dem när de flyttat hemifrån. De har inte gjort sina barn en tjänst så vi får väl hoppas att de kan blir lite normala. 


Missade du avsnittet kan du se det här!


Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0